Λειτουργία ομίλου θεάτρου στο σχολείο μας

Στο σχολείο μας, που έχει μακρά παράδοση στην καλλιέργεια της θεατρικής αγωγής και στη λειτουργία θεατρικών ομάδων, λειτουργεί και φέτος Όμιλος Θεάτρου που απευθύνεται στους μαθητές και στις μαθήτριες όλων των τάξεων. Οι συναντήσεις της ομάδας γίνονται κάθε Πέμπτη 2.10 – 3.45μ.μ. Υπεύθυνες καθηγήτριες του Ομίλου είναι οι κ. Φουντούκη Αιμιλία και Χούμα Ευαγγελία.

Ο σκοπός της λειτουργίας του Θεατρικού Ομίλου είναι διττός: από τη μια πλευρά επιδιώκουμε να φέρουμε τα παιδιά σε επαφή με την τέχνη του θεάτρου και να τους δώσουμε τα αναγκαία ερεθίσματα, ώστε να αγαπήσουν το θέατρο και να γίνουν επαρκείς θεατές. Από την άλλη στοχεύουμε με όχημα το θεατρικό παιχνίδι, τον αυτοσχεδιασμό και την ελεύθερη έκφραση να καλλιεργήσουμε το ομαδικό πνεύμα και να συμβάλουμε στην απελευθέρωση των δημιουργικών τους δυνάμεων.

Η μεθοδολογία που ακολουθούμε στηρίζεται στη αρχή του αλληλοσεβασμού και της αποδοχής του Άλλου και γι’ αυτό βασική μας προτεραιότητα είναι το χτίσιμο μιας ομάδας μέσα στην οποία τα παιδιά θα αισθάνονται ασφαλή να εκφραστούν και να δημιουργήσουν. Για τον σκοπό αυτό αξιοποιούμε την τεχνική του θεατρικού παιχνιδιού (παιχνίδια γνωριμίας, επικοινωνίας, εμπιστοσύνης κλπ.), τον αυτοσχεδιασμό (ατομικό ή ομαδικό), την δημιουργική γραφή, την άντληση θεατρικού υλικού από ένα μουσικό ή εικαστικό ερέθισμα.

Το τελικό προϊόν της δουλειάς μας επιδιώκουμε να είναι μια θεατρική παράσταση συνόλου, που θα δημιουργήσουν από κοινού οι μαθητές και οι μαθήτριες της ομάδας με τις υπεύθυνες καθηγήτριες και που θα αποδίδει τους προβληματισμούς, τις σκέψεις και τις ανησυχίες των παιδιών. Η σκηνή του θεάτρου θέλουμε να είναι η αφορμή, ώστε τα παιδιά να εκφραστούν, να αλληλεπιδράσουν, να ανακαλύψουν τον εαυτό τους και τους άλλους γύρω τους, να αποκτήσουν αυτοπεποίθηση, να αρθρώσουν τον δικό τους λόγο και να μοιραστούν με όλη τη σχολική κοινότητα ό,τι τα απασχολεί.

Η παραπάνω δράση στηρίζεται στην ιδέα ότι βασική προτεραιότητα του σύγχρονου σχολείου πρέπει να είναι η ενεργός συμμετοχή και η συμπερίληψη και ότι αυτό επιτυγχάνεται μέσα από το μονοπάτι της ομαδικότητας και της συνδημιουργίας. Τα παιδιά έχουν ανάγκη να αισθανθούν ότι το σχολείο τους τα αντιμετωπίζει ως πολύπλευρες προσωπικότητες και ότι δίνει την ευκαιρία σε όλους να εκφράσουν τον εσωτερικό τους κόσμο και να καλλιεργήσουν τις κλίσεις και τα ταλέντα τους. Και η λειτουργία καλλιτεχνικών ομίλων αυτή τη βασική ανάγκη έρχεται να καλύψει.